Het communicatieplatform Microsoft Teams was voor de COVID-19 pandemie al één van ‘s werelds grootste platformen. Doordat thuiswerken tijdens de pandemie wordt geadviseerd, is een goede bereikbaarheid van jouw collega’s des te belangrijker. Maar wat gebeurt er met inkomende telefoongesprekken naar de zaak? Simpel: thuis opnemen, doordat wij het publieke telefonienetwerk via ons Global VoIP (SIP) platform koppelen aan jouw Microsoft Teams omgeving!
Koppel VoIP telefonie aan Microsoft Teams
Veel organisaties werken met een fysieke telefooncentrale. Dit kan voor een uitdaging zorgen als collega’s thuiswerken. VoIP telefonie maakt dit een stuk makkelijker, doordat VoIP telefonie overal beschikbaar is – ook wanneer collega’s niet op kantoor werken. Het wordt nóg eenvoudiger als het publieke telefonienetwerk aan Microsoft Teams wordt gekoppeld door middel van Direct Routing. Je werkt dan met de gehele organisatie op één communicatieplatform voor spraak,
chat en video, vanaf iedere locatie wereldwijd – op kantoor, thuis of onderweg via de Microsoft Teams app op de telefoon of computer. En jouw bestaande infrastructuur en huidige telefoonnummers? Die nemen wij voor je mee in de migratie.
“Chatten, bellen, en videobellen vanaf iedere locatie wereldwijd!”
Gebruik Microsoft Teams als telefooncentrale
Door de koppeling met het publieke telefonienetwerk krijg je veel telefoniefunctionaliteiten in jouw vertrouwde Microsoft Teams omgeving. Zo kun je binnenkomende gesprekken eenvoudig doorverbinden, in de wacht zetten of doorsturen naar jouw voicemail. Ook kun je rapportages maken van de belgegevens,
zodat je periodiek inzichtelijk krijgt hoeveel telefoongesprekken er zijn geweest, wat de gemiddelde wachttijd is en hoe lang een telefoongesprek gemiddeld duurt.
“Binnenkomende gesprekken kun je eenvoudig doorverbinden of in de wacht zetten.”
Jouw receptie bedienpost is overal beschikbaar door een koppeling met Microsoft Teams
Naast de eerdergenoemde voordelen heeft een telefooncentrale in Microsoft Teams nóg een voordeel, namelijk: het toevoegen van een receptie bedienpost aan jouw Teams omgeving. Organisaties met een receptie kunnen kiezen voor een extra laag in Teams met receptie functionaliteiten, die door al jouw collega’s zijn te gebruiken – ook vanuit huis!
“Koppel Microsoft Teams eenvoudig aan jouw CRM-systeem.”
Door de receptie bedienpost aan Microsoft Teams te koppelen kan jouw receptie door de integratie met een CRM-systeem klantgegevens inzien en vastleggen tijdens een telefoongesprek. Hierdoor kan de receptionist o.a. zien of een medewerker op kantoor aanwezig is, telefonisch in gesprek is en een eventuele terugbelnotitie achterlaten. Daarnaast kun je een keuzemenu instellen en inkomende telefoongesprekken automatische laten beantwoorden, indien de receptie tijdelijk niet bereikbaar is (bijvoorbeeld buiten kantooruren).
Ga je ook voor extra opties in Microsoft Teams?
Zoals je leest is er veel mogelijk met Microsoft Teams. Heb je vragen of wil je vrijblijvend met een van onze experts sparren over de mogelijkheden voor jouw organisatie? Wij helpen je graag via +31 (0) 20 226 1551, sales@horizontelecom.nl of plan een (virtuele) afspraak in.
Mike Nuijs
Marketing Communications Specialist
Als Marketing Communications Specialist bij Horizon Telecom is het mijn missie om interessante content te creëren, met als doel zakelijke klanten wereldwijd te informeren over onze slimme, efficiënte en toekomstbestendige end-to-end connectiviteitsoplossingen.